אזכורים שליליים בגוגל

א אחת אנו רואים מצבים, שבהם בגלל מעשה מסוים או מקרה כלשהו, נהרס שמו הטוב של אדם מפורסם יותר או פחות. בעקבות מקרה אחד יכולה הרשת להתמלא בכתבות אשר מכוונות נגד אדם מסוים. האדם הזה יכול להיות מפורסם בכל תחום שהוא, או אף להיות אדם רגיל מן השורה שנקלע לפרשה מפורסמת. במצבים כאלה, כאשר נקיש את שמו של האדם בגוגל, נגלה הרבה מאד אזכורים שליליים בגוגל על אותו אדם. אזכורים שליליים בגוגל עלולים לפגוע מאד באדם שכלפיו הם מכוונים. הם יכולים להפריע לו במציאת עבודה, להקשות עליו במציאת לקוחות לעסק שלו, ולעיתים אפילו להקשות עליו למצוא בן או בת זוג, משום שהדבר הראשון שמגלים אודותיו הוא האזכורים השליליים הללו.

אזכורים שליליים בגוגל – איך מונעים?

כאשר אדם מגלה שיש אודותיו אזכורים שליליים בגוגל, אשר מופיעים בראש רשימת תוצאות החיפוש של שמו, ושקל להיתקל בהם, עליו לבצע ניקוי של התדמית והמוניטין שלו ברשת, על מנת לסייע לעצמו לחזור ולנהל חיים תקינים, ולא כאלה שבהם כל אזכור של שמו מעלה קונוטציות שליליות. על מנת לבצע ניקיון של המוניטין ברשת, יש למלא את הרשת בכתבות ובתכנים חיוביים על האדם המדובר. ריבוי של טקסטים חיוביים אודותיו ידחק את הפוסטים השליליים למקום נמוך יותר ברשימת תוצאות החיפוש. כל המחקרים מראים כי בעת חיפוש בגוגל, הרוב המוחלט של הגולשים בודק רק את עמוד התוצאות הראשון של גוגל, ואינו מחפש הלאה בדפים הבאים. לכן, כל מה שיש לעשות על מנת לנקות אזכורים שליליים בגוגל הוא לדחוק אותם לעמוד השני של תוצאות החיפוש, וכך יהיה נדיר יותר להיתקל בהם, באופן משמעותי.

איך זה עובד?

התהליך של ניקוי התדמית מאזכורים שליליים בגוגל דומה לתהליך של קידום אתרים. ראשית, יוצרים כתבות חיוביות ומפרסמים אותן. לאחר מכן מבצעים קידום אינטנסיבי לכתבות הללו, על מנת שיופיעו בראש רשימת תוצאות החיפוש. במקביל יוצרים פרופילים חיוביים ברשתות החברתיות. מדובר בתהליך, ולא בפעולה חד פעמית, אך לרוב בתוך 3-6 חודשים ניתן לדחוק לחלוטין אזכורים שליליים בגוגל.